تامین و فروش انواع لوله, ورق, میلگرد استنلس استیل

بازرگانی پشتیبان راهکار تجارت تامین محصولات، خدمات و تجهیزات صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی با آلیاژهای استیل و کربن استیل و آلیاژهای خاص

تامین و فروش انواع لوله, ورق, میلگرد استنلس استیل

بازرگانی پشتیبان راهکار تجارت تامین محصولات، خدمات و تجهیزات صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی با آلیاژهای استیل و کربن استیل و آلیاژهای خاص

لطفا پیش از اقدام به خرید و یا انعقاد قرارداد تامین محصولات ، خدمات و تجهیزات صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی با آلیاژهای استیل و کربن استیل و آلیاژهای خاص با مشاوران مجرب ما تبادل نظر نمایید

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از شعر حافظ تا ترجمه فیلم‌های ایرانی
image.png

ممیت الرشید، عضو هیئت علمی دانشگاه داکای بنگلادش از علاقه‌مند شدن خود به زبان و ادبیات فارسی با شعر حافظ، بازی در فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» و ترجمه فیلم‌های ایرانی می‌گوید.

ممیت الرشید، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تربیت مدرس تحصیل کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره آشنایی و علاقه‌مندی خود به زبان و ادبیات فارسی گفت: اکنون زبان و ادبیات فارسی کل زندگی من شده است، چون من زبان و ادبیات فارسی را در لیسانس و فوق لیسانس و دکتری خوانده‌ام و عضو هیئت علمی دانشگاه داکا در رشته زبان و ادبیات فارسی هم هستم. من از شعرهای حافظ خیلی تاثیر پذیرفته‌ام و می‌شود گفت که حافظ باعث شد تا من با ادبیات فارسی آشنا شوم و آن را بخوانم.

بهترین آموزشگاه زبان کرج
او افزود: من قبل از دوره لیسانس هیچ چیز از زبان و ادبیات فارسی نمی‌دانستم؛ یعنی اصلا با شعرهای حافظ، سعدی و خیام آشنا نبودم؛ در حالی که شاعر ملی ما شعری را از عمر خیام ترجمه کرده است.

ممیت الرشید می‌گوید که بیش از سه‌هزار واژه فارسی در زبان بنگالی وجود دارد اما مردم بنگلادش اغلب نمی‌دانند که این واژه‌ها فارسی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه داکا همچنین از فعالیت هنری خود چنین روایت کرد: من در فیلم ایرانی «پنجاه کیلو آلبالو» (به کارگردانی مانی حقیقی) در نقش یک تاجر هندی و همچنین در چند تبلیغات بازی کرده‌ام. و بعد از آن هم به سراغ ترجمه فیلم و سریال ایرانی رفتم. مثلا سریال «یوسف پیامبر»، «مردان آنجلس»، «مختارنامه»، «بشارت منجی» و...  را از فارسی به بنگالی ترجمه کرده‌ام. علاوه‌ بر این، ۱۲ فیلم ایرانی را که کارگردان‌های خیلی معروفی آن‌ها را ساخته‌اند ترجمه کرده‌ام. از بین ۳۰ فیلمی که می‌خواستم ترجمه کنم حالا ۱۸ فیلم مانده است.

او از جمله فیلم‌هایی که از زبان فارسی به بنگالی ترجمه است به «ملک سلیمان»، «حکایت عاشقی» و «مزار شریف» اشاره کرد و گفت: اکنون مشغول ترجمه سریال «شهرزاد» هم هستم. فیلم «شبی که ماه کامل شد» ۱۰ روز در بنگلادش فیلم‌برداری شد. من در این فیلم مشاور بخش بنگلادش بودم که این سبب شد با خانم نرگس آبیار هم کار کنم.

ممیت الرشید در ادامه از ساخت اولین فیلم مشترک ایران و بنگلادش خبر داد و بیان کرد: اولین فیلم مشترک ایران و بنگلادش دارد به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم ساخته می‌شود که من مشاور این پروژه و مترجم آن هستم. ۸۰ درصد این فیلم ترجمه و همچنین انجام شده است. موضوع آن «ضد مواد مخدر» است و در چهار کشور ایران، بنگلادش، افغانستان و ترکیه اتفاق می‌افتد. در واقع در این فیلم مکان‌های دیدنی و تاریخی ایران نمایش داده می‌شود.

او سپس به علاقه‌مندی مردم بنگلاش به فرهنگ و مردم ایران اشاره و اظهار کرد: بنگلادش شیوه‌ فرهنگی و سبک زندگی مشابه هند دارد اما ما مسلمان هستیم و به خاطر همین ایران، فرهنگ آن و فیلم‌های آن را خیلی دوست داریم. برای همین رسم‌ و رسوم ایرانی را دوست داریم و این باعث شد تا شروع به ترجمه فیلم‌های فارسی به بنگالی و ساخت فیلم مشترک با ایران کنیم. به نظر مردم بنگلادش فیلم‌های ایرانی را با خانواده می‌شود دید اما اخیرا با فیلم‌های هندی خیلی دچار مشکل هستیم چون اخلاق و رفتار بدی در آن‌ها وجود دارد و برای بچه‌ها و خانواده‌های مذهبی قابل دیدن نیست. البته بعد از ساخت فیلم مشترک با ایران قرار است چند مستند و سریال‌های طولانی را هم با ایران بسازیم. حتی مردم بنگلادش کارگردان‌های ایرانی را به خوبی می‌شناسند و اسامی آن‌ها را هم می‌دانند، همانند: مجید مجیدی، نرگس آبیار، ابراهیم حاتمی‌کیا، محسن مخملباف، داریوش مهرجویی و... .

این استاد بنگالی زبان و ادبیات فارسی در ادامه از آشنایی مردم بنگلادش با شاعران ایرانی گفت و بیان کرد: مردم بنگلادش در مورد حافظ می‌دانند، سعدی را به خوبی می‌شناسند و شعرهایش را بلدند. حتی کسانی هم که بی‌سواد هستند، شعر سعدی را می‌خوانند. آن‌ها هر روز بعد از نماز شعر «بلغ العلی بکماله، کشف الدجی بجماله/ حَسُنت جمیع خصاله، صلو علیه و آله» سعدی را همانند دعا می‌خوانند و رباعیات خیام و همچین عطار را خوب بلدند. شاهنامه فردوسی هم برای مردم بنگلادش در شش جلد ترجمه شده است. ما از فرهنگ ایران تاثیر گرفته‌ایم و همانند ایران نوروز داریم. مردم بنگلادش ایران و مردمش را دوست دارند.
کلاس آزاد زبان فارسی برای دانشجویان رشته‌های مختلف در دانشگاه داکا

او در پاسخ به سوالی درباره آینده شغلی فارسی‌آموزان در کشور بنگلادش اظهار کرد: برای دانشجویان یا کسانی که فارسی یاد می‌گیرند هنوز شغلی فراهم نیست. در حالی که ما در دانشگاه داکا ۴۲۰ و در دانشگاه‌های دیگر هم تعداد زیادی دانشجوی زبان و ادبیات فارسی داریم که ۳۰ استاد به آن‌ها آموزش می‌دهند. اما امیدواریم برای بچه‌ها کار پیدا شود. این مسئله برای ما هم جای نگرانی است. بچه‌ها از ما می‌پرسند «استاد ما بعد از این باید چه کار کنیم؟» و ما نمی‌توانیم جواب آن‌ها را بدهیم و این جای تاسف دارد.

ممیت الرشید در پایان گفت: کارهایی که با آموختن زبان فارسی انجام داده‌ام، وظیفه من است. احساس می‌کنم چون ادبیات فارسی خوانده‌ام و ایران هم از وزارت علوم به من بورسیه داده است پس من باید این‌چنین فعالیت داشت باشم تا هم ایران و هم خودم را خوشحال کنم. ضمنا موسسه جدیدی را هم در بنگلادش ساخته‌ایم که کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای رشته‌های مختلف دارد. این کلاس‌ها رایگان است اما این کار به من احساس آرامش می‌دهد و این کار را وظیفه می‌دانم چون می‌بینم بچه‌ها دوست دارند فارسی یاد بگیرند. ما در این موسسه ۶۰۰ دانشجو داریم که شش زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی، چینی، فارسی و اسپانیایی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

منبع :isna.ir

  • سون استیل
  • ۰
  • ۰

ایمپلنت Cochlear

ایمپلنت Cochlear
ارسال این صفحه به دوستان چاپ Facebook Twitter Pinterest

ایمپلنت کچلر یک دستگاه الکترونیکی کوچک است که به مردم کمک می کند. این را می توان برای افرادی که ناشنوا هستند و یا از شنیدن بسیار سخت است استفاده می شود. ایمپلنت کچلی همان چیزی نیست که یک شنوایی باشد. این عمل با استفاده از جراحی انجام می شود و به شیوه ای متفاوت عمل می کند.

انواع مختلفی از کاشت حلزون وجود دارد. با این حال، اغلب آنها از چند بخش مشابه تشکیل شده است.

    یک قسمت از دستگاه جراحی به استخوان اطراف گوش (استخوان های موقتی) وارد می شود. این یک گیرنده-محرک ساخته شده است که پذیرش، رمزگشایی و سپس ارسال سیگنال الکتریکی به مغز است.
    قسمت دوم کاشت حلزونی دستگاه بیرونی است. این یک میکروفون / گیرنده، یک پردازنده گفتار و یک آنتن ساخته شده است. این قسمت ایمپلنت صدا را دریافت می کند، صدای را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند و آن را به داخل قسمت ایمپلنت کچلور می فرستد.

کدام یک از موارد زیر استفاده می شود؟

ایمپلنت های Cochlear اجازه می دهد افراد ناشنوا دریافت و پردازش صداها و سخنرانی کنند. با این حال، این دستگاه ها شنوایی نرمال را باز نمی یابند. آنها ابزارهایی هستند که اجازه می دهد صدا و گفتار پردازش شوند و به مغز ارسال شوند.

ایمپلنت کچلی برای همه مناسب نیست. نحوه انتخاب یک فرد برای کاشت حلزون در حال تغییر است، زیرا درک شنوایی شنوایی (شنوایی) مغز بهبود می یابد و تکنولوژی تغییر می کند.

هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند نامزد برای کاشت حلزون باشند. افرادی که برای این دستگاه نامزد هستند ممکن است پس از یادگیری صحبت کنند ناشنوایان یا ناشنوا باشند. کودکان زیر 1 ساله اکنون نامزد این عمل هستند. گرچه معیارها برای بزرگسالان و کودکان کمی متفاوت هستند، آنها بر اساس دستورالعمل های مشابه هستند:

    این فرد باید در هر دو گوش به طور کامل یا تقریبا ناشنوا باشد و تقریبا بدون سمعک بهبود پیدا کند. هرکسی که بتواند با کمک سمعک به اندازه کافی بشنود کاندیدای خوبی برای کاشت حلزون نیست.
    فرد باید به شدت انگیزه داشته باشد. پس از قرار دادن ایمپلنت کچلار، آنها باید یاد بگیرند که چگونه به درستی از دستگاه استفاده کنند.
    فرد باید انتظارات منطقی برای آنچه پس از جراحی اتفاق می افتد داشته باشد. دستگاه شنوایی نرمال را بازیابی یا ایجاد نمی کند.
    کودکان باید در برنامه ها ثبت نام کنند تا به آنها یاد دهند که چگونه صدای پردازش را یاد بگیرند.
    برای تعیین اینکه آیا یک فرد نامزد برای کاشت حلزون است، فرد باید توسط پزشک گوش، بینی و گلو (گوش و حلق و بینی) (otolaryngologist) مورد آزمایش قرار گیرد. افراد همچنین به نوع خاصی از آزمون های شنوایی که با سمعک های خود نیاز دارند نیاز خواهند داشت.
    این ممکن است شامل اسکن سی تی اسکن یا MRI مغز و گوش وسط و درونی باشد.
    ممکن است افراد (به ویژه کودکان) باید توسط یک روانشناس ارزیابی شوند تا تعیین شود آیا آنها نامزد خوبی باشند.

چطور کار می کند

صداها از طریق هوا پخش می شوند. در یک گوش طبیعی، امواج صوتی موجب میشوند و سپس استخوانهای گوش میانی برای ارتعاش. این موجی از ارتعاشات را به گوش داخلی (کچلی) می فرستد. سپس این امواج توسط حلزون به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شوند که در امتداد عصب شنوایی به مغز فرستاده می شوند.

یک فرد ناشنوا، گوش داخلی کارکردی ندارد ایمپلنت کچلی تلاش می کند تا صدا را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. این انرژی پس از آن می تواند برای تحریک عصب کوخل (عصب شنوایی)، ارسال سیگنال های صدا به مغز مورد استفاده قرار گیرد.

    صدا توسط یک میکروفون در نزدیکی گوش پوشیده شده است. این صدا به یک پردازنده گفتار فرستاده می شود، که اغلب به میکروفن متصل شده و در پشت گوش قرار می گیرد.
    صدا را تجزیه و تحلیل می کند و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود که به گیرنده جراحی در پشت گوش می فرستند. این گیرنده سیگنال را از طریق سیم به گوش داخلی می فرستد.
    از آنجا، امواج الکتریکی به مغز ارسال می شوند.

چگونگی استفاده از آن

برای انجام عمل جراحی:

    شما بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد، به طوری که شما خواب و درد را آزاد کنید.
    برش جراحی در پشت گوش ایجاد می شود، گاهی اوقات بعد از اصلاح قسمت هایی از مو پشت گوش.
    میکروسکوپ و مته استخوان برای باز کردن استخوان پشت گوش (استخوان مشتویی) استفاده می شود تا قسمت داخل ایمپلنت وارد شود.
    آرایه الکترود به گوش داخلی (کچلی) منتقل می شود.
    گیرنده به یک جیب ساخته شده در پشت گوش قرار می گیرد. جیب آن را در محل نگهداری می کند و اطمینان می دهد که آن به اندازه کافی نزدیک به پوست است تا اطلاعات الکتریکی از دستگاه ارسال شود. یک حفره ممکن است به استخوان پشت گوش بچرخد تا ایمپلنت کمتر زیر پوست حرکت کند.

بعد از جراحی:

    بخیه های پشت گوش وجود دارد.
    شما ممکن است قادر به احساس گیرنده به عنوان یک ضربه پشت گوش است.
    هر موی تراشیده باید رشد کند.
    قسمت خارج از دستگاه 1 تا 4 هفته پس از جراحی قرار خواهد گرفت تا زمان باز شدن برای درمان به وجود آید.

خطر جراحی

ایمپلنت کچلر جراحی نسبتا ایمن است. با این حال، تمام جراحی ها خطراتی را ایجاد می کنند. خطرات هستند

در حال حاضر شایع است که عمل جراحی از طریق برش کوچک جراحی انجام می شود، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    مشکلات شفا زخم
    شکستگی پوست بر روی دستگاه ایمپلنت
    عفونت در نزدیکی محل ایمپلنت

عوارض کمتر رایج عبارتند از:

    آسیب عصبی که چهره را در کنار عملیات حرکت می دهد
    نشت مایع در اطراف مغز (مایع مغزی نخاعی)
    عفونت مایع در اطراف مغز (مننژیت)
    سرگیجه موقت (سرگیجه)
    عدم کارکرد دستگاه
    طعم غیرطبیعی

بازپرداخت پس از جراحی

شما ممکن است در یک شب برای مشاهده به بیمارستان بستری شوید. با این حال، بسیاری از بیمارستان ها اکنون اجازه می دهند مردم در روز جراحی به خانه بروند. ارائه کننده خدمات بهداشتی شما به شما داروهای درد و گاهی آنتی بیوتیک ها را برای جلوگیری از عفونت می دهد. بسیاری از جراحان یک پانسمان بزرگ را روی گوش عمل می کنند. روز بعد از جراحی پانسمان برداشته می شود.

یک هفته یا بیشتر بعد از جراحی، قسمت خارج از کاشت حلزون به گیرنده گیرنده که در پشت گوش گذاشته شده است، محکم می شود. در این مرحله، شما قادر خواهید بود از دستگاه استفاده کنید.

هنگامی که محل عمل جراحی به خوبی شفا داده می شود و ایمپلنت به پردازنده بیرونی متصل می شود، شما با متخصصان شروع به کار می کنید تا یاد بگیرند که صدای خود را با استفاده از ایمپلنت کچلار یاد بگیرند. این متخصصان ممکن است شامل موارد زیر باشند:

    متخصصان شنوایی سنجی
    سخنرانان
    پزشکان گوش و بینی و گلو (متخصص گوش و حلق و بینی)

این بخش مهمی از روند است. شما باید با نزدیک شدن تیم خود به متخصصین، برای به دست آوردن بیشترین سود از ایمپلنت.

خروج

نتایج با کاشت حلزون کلاسیک به طور گسترده ای متفاوت است. چقدر خوب کار میکنید بستگی دارد:

    وضعیت گوش شنوایی قبل از عمل جراحی
    توانایی های ذهنی شما
    دستگاه مورد استفاده
    مدت زمانی که شما ناشنوا بودید
    جراحی

بعضی از مردم می توانند با تلفن صحبت کنند. دیگران فقط می توانند صدا را تشخیص دهند حداکثر نتایج ممکن است چندین سال طول بکشد و شما باید انگیزه داشته باشید. بسیاری از مردم در برنامه های توانبخشی شنوایی و گفتاری ثبت نام می کنند.

زندگی با ایمان

هنگامی که شما شفا گرفته اید، محدودیت هایی وجود دارد. اکثر فعالیت های مجاز است. با این حال، ارائه دهنده شما ممکن است به شما برای جلوگیری از تماس با ورزش برای کاهش احتمال صدمه به دستگاه ایمپلنت بگوید.

اکثر افراد مبتلا به کاشت حلزون نمیتوانند اسکن MRI را دریافت کنند، زیرا ایمپلنت از فلز ساخته شده است.

منبع :medlineplus.gov
  • سون استیل
  • ۰
  • ۰

اینستاگرام اکنون کاربران را قبل از حذف حساب ها اعلام می کند
Instagram در حال حاضر اعلان ها را برای کاربران در مورد حساب های خود که نقض سیاست های پلت فرم است، ارسال می کند.
فناوری به روز شده: 19 ژوئیه، 2019 11:57 IST
سرویس خبری آسیا هند
سرویس خبری آسیا هند
سرویس خبری آسیا هند
Instagram اعلام کرد که سیاست های جدید مدیریت است.
Instagram اعلام کرد که سیاست های جدید مدیریت است. (AFP)

در حالی که کاربران از سراسر جهان در برابر اینستاگرام مسدود کردن حساب های خود را برای "هیچ علت ظاهری" با اشاره به "نقض سیاست" اعتراض دارند، پلت فرم عکس ها اکنون تصمیم گرفته است که کاربران را هشدار دهد زمانی که حساب کاربری آنها حذف شود.

Instagram افزودن یک هشدار اخطار جدید است که به کاربران نشان می دهد که سابقه پست ها، نظرات و داستان هایی که می تواند یا از پلتفرم حذف شده باشد.

هشدار به کاربران امکان می دهد به طور مستقیم از طریق هشدار به تصمیمات پلت فرم درخواست تجدیدنظر کنند، نه اینکه از طریق صفحه راهنمای آن در وب استفاده شود. در ابتدا، فقط برخی از انواع محتوا مجاز به تجدید نظر هستند مانند تصاویر برداشته شده برای «برهنگی و پورنوگرافی، قلدری و آزار و اذیت، گفتار نفرت انگیز، فروش مواد مخدر و مبارزه با تروریسم».

Instagram درخواست های محتوا بیشتری در آینده را اضافه خواهد کرد. همانطور که برای پست هایی که خطا حذف شده اند، Instagram آن را بارگذاری خواهد کرد و نقض از حساب را نیز حذف می کند.

علاوه بر هشدار جدید، پلتفرم متعلق به فیس بوک نیز قصد دارد تا تیم مدیریت او را برای ممنوعیت بازیگران با نفوذ غیرمجاز ممنوع کند.

Instagram
در پست وبلاگ خود اظهار داشت: "ما در حال حاضر یک سیاست جدید را اجرا می کنیم که در آن علاوه بر حذف حساب ها با درصد مشخصی از محتوای نقض می شود، ما همچنین تعداد دفعاتی از تخلفات را در یک زمان از بین می بریم."

اخیرا، مدل ها، عکاسان و هنرمندان فیلم بزرگسال، صدای خود را افزایش داده اند پس از آنکه بسیاری از آنها محتوای و حساب های خود را بر روی نمایش مشخصات عمومی بدون اطلاع رسانی به علت "نقض خط مشی" از دست داده اند.

این به روز رسانی فقط چند روز پس از آن است که یک پسر 21 ساله گردن یک دختر 19 ساله را خرد کرد و به صورت آشکار تصاویری از بدن خونین وی را در Instagram ارسال کرد، که در آن پلت فرم انتقاد شدید را دریافت کرد.

منبع :hindustantimes.com

  • سون استیل
  • ۰
  • ۰


شب ادبیات کودک شیراز با تقدیر از پیشگامان برگزار شد

شیراز- ایرنا- باغ جهان‌نمای شیراز میزبان آیین گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بود که با نکوداشت طاهره ایبد نویسنده شاخص شیرازی و مرتضی خسرونژاد از پیشگامان ادبیات کودک در دانشگاه شیراز پیوند خورد.

۱۸ تیرماه با عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. شیراز به عنوان قطب ادبیات کودک و نوجوان طی سال‌های اخیر گام‌هایی ارزشمند درراستای تعمیق مفهوم درست ادبیات کودکان برداشته است.
معرفی نویسندگان تراز اول به جامعه ادبی و نیز فعالیت آکادمیک دانشگاه شیراز در زمینه ادبیات کودک و نوجوان، شیراز را در زمره شهرهای ادبیات کودک درآورده است که ظرفیت‌های بسیاری برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این آئین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان را ستود و عنوان کرد: کسانی که عرصه نگارش برای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند، وظیفه‌ای دشوار دارند؛ چراکه باید اندیشه بزرگسالانه خود را با تفکر کودکان تطبیق دهند. ابراهیم گشتاسبی راد با بیان اینکه کودکانه نوشتن سخت است، ابراز داشت: برخی واژگان گاه چنان ثقیل‌اند که نمی‌توان با آن‌ها با کودکان رابطه‌برقرار کرد، ناگزیر باید اذعان کرد که نگاه کودکان ساده است؛ اما بیان آن دشوار.
در ادامه این آئین مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز طی سخنانی به ستایش عشق و اندیشه‌ورزی پرداخت.
سعید حسام‌پور که در تجلیل از مرتضی خسرونژاد سخن می‌گفت، وجود وی را گواهی بر تلاش‌های استادانی عاشق کودکی دانست و او را اندیشه‌ورزی مهرورز خواند.
استاد ادبیات دانشگاه شیراز: از طریق ادبیات کودک و نوجوان می‌توانیم تفکر محبت و مهرورزی و مهارت‌های اجتماعی را کودکان منتقل کنیم و با استفاده از تفکر انتقادی، بر مهارت‌های اجتماعی آنان بیفزاییم.

وی تاکید کرد: خسرونژاد حق بسیاری بر گردن ادبیات کودک و نوجوان کشور دارد و هرچه بزرگداشت‌ها تکرار شود، نمی‌توان حق مطلب را در این باره بیان کرد.
حسام‌پور ابراز داشت: با بررسی ویژگی مربیان بزرگ کودکان به نام‌هایی همچون خسرونژاد و جبار باغچه‌بان می‌رسیم.
استاد ادبیات دانشگاه شیراز با بیان اینکه مربیان بزرگ توأمان آفرینشگر، پرورش‌دهنده و گستراننده هستند، خاطرنشان کرد: تلاقی این صفات در یک تن بسیار دشوار است و این پیوند درباره استاد ادبیات کودکان و نوجوانان روی داده است.

خسرو نژاد زیرساخت‌های لازم برای ادبیات کودک و نوجوان را پی ریزی کرد

وی به کتاب دیگرخوانی‌های ناگزیر که مجموعه مقالاتی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به کوشش مرتضی خسرونژاد است، بیان داشت: از بدو شروع کار، تلاش‌های او برای تعمیق‌بخشیدن به مفهوم ادبیات کودک، بارز بوده است که در این راستا انتشار دیگرخوانی‌های ناگزیر به کتاب معصومیت و تجربه ختم شد که دقیقاً مسیری برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ادبیات کودک و نوجوان به‌شمار می‌رود.
حسام‌پور ادامه داد: خسرونژاد برای حوزه ادبیات کتاب کودک خون دل خورد و نتیجه آن راه‌اندازی مرکز مطالعات ادبیات کودکان و نوجوانان بود و در ادامه افزوده‌شدن رشته ادبیات کودک به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شیراز.
وی با بیان اینکه پیش از خسرونژاد جای حوزه علمی پژوهشی در زمینه ادبیات کودک در دانشگاه‌ها خالی بوده است، از انتشار نشریه علمی پژوهشی "در قلمرو ادبیات کودک" به همت این استاد، یاد کرد.
‌استاد ادبیات دانشگاه شیراز با بیان اینکه ادبیات کودک به دنبال اندیشه‌ورزی است، عنوان کرد: از طریق ادبیات کودک و نوجوان می‌توانیم تفکر محبت و مهرورزی و مهارت‌های اجتماعی را کودکان منتقل کنیم و با استفاده از تفکر انتقادی، بر مهارت‌های اجتماعی آنان بیفزاییم.

استاد ادبیات دانشگاه شیراز:
‌ادبیات کودک به دنبال اندیشه‌ورزی است، از طریق ادبیات کودک و نوجوان می‌توانیم تفکر محبت و مهرورزی و مهارت‌های اجتماعی را کودکان منتقل کنیم و با استفاده از تفکر انتقادی، بر مهارت‌های اجتماعی آنان بیفزاییم

عضو شورای شهر شیراز نیز در این آئین ابراز امیدواری کرد که شیراز در زمره شهرهای خلاق ادبی قرار گیرد.
سولماز دهقانی با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری در کسب عنوان شهر دوستدار کودک، بیان کرد: این مهم تا چندی دیگر به ثمر می‌نشیند و با اتکا به آن می‌توان شهری مناسب کودکان داشته باشیم.
وی همچنین وجود مرکز مطالعات ادبیات کودکان و نوجوانان را در دانشگاه شیراز غنیمتی برای دست‌یافتن به عناوین یادشده دانست.

دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در ادامه نامگذاری ۱۸ تیرماه را با یاد مهدی آذریزدی اتفاقی ستودنی دانست. کاری ستودنی است.
لیلا دودمان جایگاه ادبیات کودک را در شیراز ارزنده دانست و عنوان کرد: حضور نویسندگان انجمن ادبی انگشت جادویی و افرادی همچون طاهره ایبد و نیز مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان شیراز را به یکی از قطب‌های ادبیات کودک بدل کرده است.
وی با بیان اینکه ادبیات کودک و نوجوان نقشی مؤثر بر تعلیم و تربیت دارد، شکوفایی آن را زمینه‌ساز بالندگی آینده‌سازان کشور خواند.

شورای شهر شیراز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهم‌نامه امضا کردند
دودمان اعلام کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور همکاری با شورای شهر شیراز منعقد کرده است که براساس آن فراخوان جشنواره منطقه‌ای نگاه کودکان به شهر، از طریق داستان و نقاشی اعلام می‌شود.


بهترین کلاس زبان در کرج
در ادامه این برنامه، نویسنده شیرازی ادبیات کودک و نوجوان که در کارنامه خود نگارش ۶۵ اثر را برای کودکان و نوجوانان دارد، ضمن قدردانی از شورای شهر و انجمن‌های ادبی شیراز، بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های شیراز در حوزه ادبیات تاکید کرد.
نویسنده شیرازی کودک: ادبیات نیازی است که لذت خواندن را به کودکان می‌بخشد و مهارت‌های زندگی را در آنان پرورش می‌دهد.

طاهره ایبد با اشاره به تلاش‌های خسرونژاد درراستای تحکیم پایه‌های ادبیات کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: خسرونژاد کسی است که شکاف حوزه ادبیات کودک را با کوشش پر کرد و دانشگاه شیراز به واسطه او گامی ارزنده در این حیطه برداشته است.
وی با بیان اینکه دنیا برای تغییر به امثال خسرونژاد نیاز دارد، گفت: ادبیات نیازی است که لذت خواندن را به کودکان می‌بخشد و مهارت‌های زندگی را در آنان پرورش می‌دهد.
طاهره ایبد، نویسنده کودک و نوجوان، متولد آذرماه سال ۱۳۴۲ در شیراز است. رشته دانشگاهی وی کاردانی آموزش زبان انگلیسی است. او حدود ۶۵ عنوان کتاب دارد که چهار عنوان آن مجموعه داستان و رمان برای بزرگسالان است و بقیه به کودکان اختصاص دارد.
ایبد تاکنون برنده ۲۱ عنوان جایزه در حوزه نویسندگی شده است. از آثارتالیفی او می‌توان به “الم شنگه”، “دور گردون”، “کاش آدم بزرگ‌ها نی نی شوند”، “شیشه‌های شکسته”، “خروس جنگی”، “باغچه توی گلدان”، “آخرین نامه” و “به هوای گل سرخ” اشاره کرد.‌

منبع :irna.ir

  • سون استیل
  • ۰
  • ۰


    نکات برجسته
    رشد و توسعه: چشم انداز میکروبی
    روزهای 0-270: بارداری
    روزهای 270-450: دوران کودکی (6 ماه اول زندگی)
    روزهای 450-1000: دوران کودکی (6 ماه تا 2 سال)
    همبستگی یک میکروبیوم سوء تغذیه
    مداخله در میکروبیولوکتیو مضر در طول 1000 روز اول و بعد از آن
    نتایجی که اظهار شده
    تقدیرنامه ها
    منابع
    واژه نامه

ارقام (3)

    شکل 1: Taxas کلیدی باکتریایی در مراحل مختلف 1000 روز که به سلامتی کمک می کند ...
    شکل 2: مسیرهایی که میکروب ها در روده روده با ...
    شکل 3. مداخلات میکروبیا در طول چرخه زندگی

روند میکروبیولوژی
دوره 27، شماره 2، فوریه 2019، صفحات 131-147
صفحه اصلی مجله برای ترویج میکروبیولوژی
مرور
میکروبیوم انسانی و رشد کودک - 1000 روز اول و بعد از آن
لینک های نویسنده پانل روپیه باز Roari C.Robertson1Amee R.Manges23B. BrettFinlay4 اندرو J.Prendergast15
https://doi.org/10.1016/j.tim.2018.09.008
حقوق و محتوا را دریافت کنید
تحت مجوز Creative Commons
دسترسی آزاد
نکات برجسته

در ابتدای 1000 روز، ابتلا به کمبود تغذیه تحت تاثیر عفونت، حملات پاتوژن زیر کلینیکی و اثرات متابولیکی جوامع میکروبی روده ای (بینابینی) در کودکان مبتلا به دیس بیوتیک (میکروبیولوژیک روده) قرار می گیرد.

تأخیر و یا نابالغ مونتاژ میکروبیولوژیک روده در کودکان به شدت سوء تغذیه شدید حاد است.

میکروبیولوژیک روده بر محور Somatotropic توسط تنظیم IGF-1 و تولید هورمون رشد تاثیر می گذارد، در نتیجه بر رشد تاثیر می گذارد.

دانش جدید در مورد تاثیر جوامع میکروبی قبل از تولد بر رشد جنین و پس از تولد وجود دارد.

میکروبایوت روده نقش مهمی در التهاب و انتروپاتی دارد که ممکن است با کاهش رشد همراه باشد.

1000 روز اول، فرصتی برای تعدیل میکروبیوتا از طریق مداخلات مانند رژیم غذایی، آنتی بیوتیک ها، پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها یا پیوند میکروبیا مدفوع را برای رشد و توسعه سالم فراهم می کند.

مونتاژ جوامع میکروبی در دستگاه گوارش در طول زندگی زودهنگام نقش مهمی در سیستم ایمنی، غدد درون ریز، متابولیسم و ​​دیگر مسیرهای رشدی میزبان دارد. اعتراضات محیطی در این دوره مانند عدم امنیت غذا و عفونت ها می تواند این توالی مطلوب میکروبی را مختل کند که ممکن است در رشد و توسعه به کمبود مادری و بین نسلی در رشد و توسعه کمک کند. در اینجا ما میکروبیوم انسان را در 1000 روز اول بررسی می کنیم - با اشاره به دوره ای از مادرم تا 2 سالگی - و با استفاده از یک مدل توسعه، نقش اولیه تکانه های میکروبی را در رشد و توسعه بررسی می کنیم. ما پیشنهاد می کنیم که یک میکروبیوم "ناتوانی" یک نسل بین نسلی است و در نتیجه، اختلالات رشد را به نسل های متوالی ادامه می دهد. ما همچنین تعاملات بین محیط میزبان-میکروب و محیطی را که قبل و قبل از تولد رخ می دهد شناسایی و مورد بحث قرار می دهیم، که ممکن است مسیر رشد رشد و رشد سالم را مختل کند و پتانسیل آنها را به عنوان اهداف میکروبی جدید برای مداخله مورد بررسی قرار دهد.

    مقاله قبلی در مورد
    مقاله بعدی در مورد

رشد و توسعه: چشم انداز میکروبی

1000 روز اول - دوره مادری تا 2 سالگی - نشان دهنده یک پنجره مهم از رشد و توسعه زود هنگام دوران کودکی است. این دوره قبل و بعد از تولد توسط بلوغ سریع متابولیک، غدد درون ریز، عصبی و ایمنی مسیر تعریف شده است که به شدت بر رشد و تکامل کودک تأثیر می گذارد. این مسیرها در کنار هم توسعه می یابند و به شدت وابسته به یکدیگر هستند و یک برنامه پیچیده ای از مونتاژ بر روی نشانه های داخلی و خارجی استوار است. هنگامی که این مسیرهای پیشرفت به علت ناراحتی های محیطی، مانند عفونت یا تغذیه غیرپتیمال، به چالش کشیده می شود، مسیر رشد کودک را می توان تحریک کرد، که منجر به سوء تغذیه می شود، که می تواند به عنوان سوء تغذیه (اضافه وزن یا چاقی) و یا به عنوان سوء تغذیه (خستگی) یا هدر رفتن چشم انداز در حال ظهور زیست شناسی توسعه انسانی شامل هزاران میلیارد میکروب (میکروبیوتا) و ژن های آنها (میکروبیوم) است که درون بدن انسان قرار دارند و در طول دو سال اول زندگی جمع می شوند [1]. شواهد جدید نشان می دهد که کلونیزاسیون میکروب های موجود در بدن انسان در دوران اولیه زندگی نقش مهمی در ایجاد و بلوغ مسیرهای رشد دارد [2] و این اختلال در این دنباله ی به طور مطلوب میکروبی می تواند در کاهش رشد و توسعه یک مکان و مکان نسبی ( شکل 1).
شکل 1

    دانلود تصویر با وضوح بالا (589KB) دانلود تصویر بزرگ

شکل 1. تاکاس های کلیدی باکتریایی در مراحل مختلف 1000 روزه که به رشد سالم و کم درآمد کمک می کند. شواهد موجود نشان می دهد که تعدادی از امضای باکتری ها در طول 1000 روز اول به علت نارسایی یا رشد سالم همراه است. در دوران بارداری، یک میکروبیولوژیست واژینال با تنوع کم و غنی از لاکتوباسیلوس با تولد و سابقه طولانی همراه است
وزن تولد در تنظیمات با درآمد بالا. برعکس، میکروبیوتا واژینال متنوع، غنی از گونه های Prevotella، Gemella spp.، و Corynebacterium، همراه با کاهش نوزادان LAZ است. رشد سالم همراه با Bifidobacterium longum و Streptococcus thermophilus بیشتر در 6 ماه اول زندگی است که کمتر از میزان ناتوانی در زود هنگام زندگی شایع است. تغذیه با شیر مادر در طول این دوره با باکتریوئید و بیفیدوباکتریوم همراه است. در دوران کودکی، Akkermansia muciniphila بالاتر، Methanobrevibacter smithii، Faecalibacterium prausnitzii، Lactobacillus و Anaerboes موظف با رشد سالم همراه است، در حالی که Escherichia coli، Staphylococcus aureus و سایر گونه ها با سوء تغذیه شدید حاد همراه هستند. تعامل دوطرفه بین میکروبیوم نابالغ و عوامل خطرزا که سبب ناتوانی در تغذیه می شوند وجود دارد، به این ترتیب اسهال، تغذیه، وزن هنگام تولد و سایر عوامل هر دو تحت تأثیر میکروبیوم "تغذیه شده" قرار می گیرند. تصویر تصویب شده از هنر پزشکی Servier تحت مجوز CC-BY. HICs، کشورهای دارای درآمد بالا؛ LMICs، کشورهای کم درآمد و متوسط ​​درآمد؛ HMO، الیگوساکارید شیر انسان؛ MAZ، Z-score میکروبی در سال؛ E. coli، Escherichia coli؛ S. aureus، استافیلوکوکوس اورئوس؛ D. longicatna، Dorea longicatna.

در اینجا، ما نقش میکروبیولوژیک انسان را در رشد و پیشرفت سالم در 1000 روز اول بررسی می کنیم. ما روی کمبود غذا تمرکز میکنیم که یک چالش بزرگ سلامت عمومی باقی میماند: 155 میلیون کودک از سن کم (سن کم) و 52 میلیون کودک هدر رفته (کم وزن برای قد)؛ اهداف جهانی برای پایان دادن به سوء تغذیه در تمام اشکال آن تا سال 2030 بعید به نظر می رسد (https://sustainabledevelopment.un.org/sdg2). ما تعاملات محیطی میزبان و میکروب را که در ابتدای تولد و در دوران اولیه زودرس رخ می دهد شناسایی و بحث می کنیم که ممکن است مسیر رشد رشد و رشد سالمتی را مختل کند و پتانسیل آنها را به عنوان اهداف میکروبی جدید برای مداخله بررسی کنیم.
روزهای 0-270: بارداری

در دوران بارداری، رشد و تکامل جنین (جعبه 1) به شدت تحت تاثیر محیط داخلی و تعاملات در رابط مادر و جنین قرار گرفته است. تقریبا 20٪ از استقرار در ریشه های رحم، به علت زایمان زودرس، سن کمی برای بارداری (SGA) یا هر دو [3] است. نقص رشد در رحم با التهاب و عفونت مادرزادی و جفتی همراه است، که نشان می دهد نقش حیوانی میکروب ها در رشد جنینی است [4]. تجزیه و تحلیل بیوگرافی میکروبیوتای مادر در مکان های مختلف بدن نشان می دهد که ترکیب میکروبیوتیک زنان باردار متمایز از زنان غیر باردار است و در طول دوران بارداری 5، 6 تغییر می کند. از این رو میکروبیوتایا در دوران بارداری ممکن است نقش مهمی در محیط داخلی رحم داشته باشد هر دو طول مدت بارداری و مسیر رشد جنین را تحت تاثیر قرار می دهد.
جعبه 1

تأثیر میکروبی بر رشد عصبی در تغذیه نامناسب

علاوه بر افزایش مرگ و میر، نقص ایمنی و خطر ابتلا به بیماریهای مزمن بعد از زایمان، سوء تغذیه دوران کودکی نیز همراه با نارسایی توسعه عصبی و بعد شناخت در زندگی بعدی همراه است. حدودا 75٪ رشد مغز در طی 1000 روز اول رخ می دهد، پس پس از آن سویه پروپتیفراسیون و هرس در سراسر نوجوانی و در دهه سوم زندگی رخ می دهد [104]. دور سر کودک پیش بینی کننده قوی IQ است و از این رو به عنوان یک ابزار اندازه گیری اضطراب در کنار WHZ، LAZ و MUAC به منظور بررسی وضعیت تغذیه کودکان استفاده می شود. مغز در دوران کودکی ظرفیت متابولیسم فراوانی دارد که شامل 5 تا 10 درصد کل جرم بدن است و تا 50 درصد از میزان انرژی متابولیکی موجود در بدن را تشکیل می دهد و از این رو به خصوص برای کاهش انرژی مصرفی ناشی از ناتوانی غذایی است [104]. با توجه به ظرفیت جوامع میکروبی روده ای برای تنظیم برداشت انرژی در تغذیه، میکروبایوت روده ممکن است در طی 1000 روز اول، نقش مهمی در توسعه ی عصبی داشته باشد. موش های بدون قارچ اختلال ایجاد کننده مانع ایجاد سلول های مغزی و میلینین را نشان می دهند که نشان دهنده نقش مهمی برای میکروبوتا در توسعه ساختاری و عملکردی عصبی 38، 105 است. مطالعات کوهورت کودکان از LMIC ها گزارش کرده اند که اسهال و عفونت های روده ای پیش بینی از تاخیر شناختی در دوران کودکی 106، 107. علاوه بر این، بیومارکرهای EED نیز با توسعه عصبی در LMICs همراه بوده است. سیترولین پلاسما، نشانگر سطح مخاطی دستگاه گوارش، با نمره های پیشرفته پیشرفته موتور همراه است؛ با این حال، نشانگرهای التهابی جدید EED نیز ارتباطات مثبت را نشان داد [108]. بنابراین بلوغ همزمان هر دو میکروب بیوتیک روده و سیستم عصبی مرکزی در 1000 روز اول، توان بالقوه مداخلات میکروبی روده را برای بهینه سازی رشد کودکان عصبی در LMIC ها نشان می دهد.
میکروبیا مادران

میکروبیوتا واژینال در کلونیزاسیون نوزاد در هنگام تولد در هنگام زایمان طبیعی واژینی نقش مهمی دارد. با این حال، شواهد در حال ظهور همچنین نشان می دهد که میکروب در
واژینال ممکن است با جنین در حال رشد ارتباط برقرار کند، بنابراین بر رشد و طول مدت بارداری تاثیر می گذارد. عفونت واژن، بیشتر از واژینوز باکتریایی، یک مسیر مهم انتقال برای پاتوژن ها برای حمله به محیط داخل رحم و تحریک آبشار التهابی مرتبط با SGA و زایمان زودرس است. [7] با این حال، الگوهای مشخصی از میکروبیوتاسیون واژن، به جای پاتوژن های فردی، اخیرا با کاهش رشد جنین همراه بوده است. در گروههای شهری از کشورهای با درآمد بالا، میکروبیوتا واژینال در دوران بارداری به طور معمول توسط یکی از چهار گونه Lactobacillus 7، 8، 9 تحت سلطه قرار می گیرد. با این حال، تفاوت های جغرافیایی در میکروبیوتا واژینال زنان باردار وجود دارد. در مطالعه اخیر 1107 زن در روستای مالاوی روستایی گزارش شده است که میکروبایوتا واژینال باکیفیت لاکتوباسیلوس متفاوت است که در این محیط رایج است [10]. علاوه بر این، این میکروبیوتا واژینال ضعیف لاکتوباسیلوس را می توان به چهار زیرمجموعه متمایز تقسیم کرد، یکی از آنها با فراوانی بالا از گونه های Prevotella، Gemella و Corynebacterium spp. این زیر تیپ خاص با کاهش قابل توجهی از نوزادان Z-score (LAZ) همراه بود که ممکن است بخشی از آن با مدت کوتاهتر بودن حاملگی رانده شده باشد. از این رو میکروبیوتا واژینال مادر ممکن است نقش مهمی در برنامه ریزی پیش از تولد داشته باشد که بر رشد تاثیر می گذارد.

دیگر سواحل اکولوژیک در دوران بارداری، جوامع ساحلی میکروب ها که ممکن است بر رشد جنین و پیامدهای تولد تاثیر بگذارد. ترجمه های میکروبی روده در دوران بارداری افزایش می یابد [11]. در واقع، بیماری روده التهابی مادران، که ممکن است بخشی از اختلال روده است، همراه با زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد (LBW) باشد [12]. زایمان زود هنگام در تنظیمات با درآمد بالا نیز با کاهش تنوع میکروبیولوژیک روده بزرگتر و فراوانی کمتری از Bifidobacterium، Streptococcus و Clostridium 13، 14 همراه است. مطالعات متعددی همگی نزدیکی بین میکروبیوتایای خوراکی مادر و مایکروبیوتاسیون دهان و دندان شیرین، پیشنهاد می کند که انتقال مایکروویو مادر و جنین ممکن است رخ دهد [15]. جالب توجه است، عفونت پریودنتال مادر با یک میکروبیوم خوراکی مختلط همراه است و در برخی مطالعات با زایمان زودرس و SGA همراه بوده است و این نشان می دهد که حفره دهان ممکن است به عنوان ذخیره ای از میکروب ها عمل کند که ممکن است در نهایت با جنین 16، 17، 18. فراوانی Actinomyces naeslundii در بزاق مادر به طور منفی مرتبط است، و Lactobacillus casei با وزن هنگام تولد رابطه مثبت دارد [19]. میزان بروز زایمان زودرس و LBW در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​(LMICs) در مقایسه با تنظیمات با درآمد بالا 4 تا 5 برابر بیشتر است و بیماری پریودنتال به علت ضعف دهان و دندان 20، 21، 22 است. پریودنتال مادر بنابراین عفونت ممکن است یک محیط التهابی مزمن را در رحم ایجاد کند، که منجر به زایمان زودرس و SGA می شود و یا باعث کاهش رشد نوزادان می شود.
  • سون استیل
  • ۰
  • ۰
مغز نیمی از انرژی کودکتان را مصرف می کند - و این می تواند برای افزایش وزن مهم باشد
مقاله جدید پیشنهاد می دهد که تنوع در هزینه انرژی مغز در دوران کودکی می تواند با خطر چاقی مرتبط باشد

تاریخ:
    17 ژوئن 2019
منبع:
    دانشگاه نورث وسترن
خلاصه:
    یک مطالعه جدید پیشنهاد می کند که تنوع در نیازهای انرژی توسعه مغز در کودکان - از لحاظ زمان بندی، شدت و مدت مصرف انرژی - می تواند الگوهای مصرف انرژی و افزایش وزن را تحت تأثیر قرار دهد.
اشتراک گذاری:

داستان کامل
کودکان در مدرسه (تصویری).
اعتبار: © Rawpixel.com / سهام ادوبی

افزایش وزن زمانی اتفاق می افتد که انرژی مصرفی فرد بیش از هزینه انرژی خود باشد - به عبارت دیگر وقتی کالری در کالری بیش از حد است. آنچه که کمتر درک می شود این واقعیت است که به طور متوسط ​​تقریبا نیمی از انرژی بدن از مغز در دوران کودکی استفاده می شود.

در یک مقاله جدید منتشر شده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS)، "یک فرضیه که تقاضای انرژی مغز را به خطر چاقی مرتبط می کند،" کریستوفر کوزوا، از دانشگاه Northwestern و Clancy Blair از دانشگاه نیویورک پزشکی، پیشنهاد می کند که تنوع در نیازهای انرژی توسعه مغز در کودکان - از لحاظ زمان بندی، شدت و مدت مصرف انرژی - می تواند الگوهای مصرف انرژی و افزایش وزن را تحت تأثیر قرار دهد.

کوزوا، استاد انسان شناسی در کالج هنر و علوم وینبرگ و همکلاسی با موسسه تحقیقات سیاست در شمال غربی، گفت: "ما همه می دانیم که چقدر بدن بدن ما سوختگی تاثیر مهمی در افزایش وزن است. "هنگامی که کودکان 5 ساله هستند، مغزهایشان تقریبا نیمی از انرژی بدنشان را مصرف می کنند. با این حال، ما هیچ نظری نداریم که میزان مصرف انرژی مغز بین بچه ها متفاوت است. این درک ما از هزینه انرژی است."

هدف اصلی مقاله ما توجه کردن به این شکاف در درک و تشویق محققان برای اندازه گیری مصرف انرژی مغز در مطالعات آینده توسعه کودک، به خصوص کسانی است که با درک افزایش وزن و چاقی مواجه هستند. "

به گفته نویسندگان، یکی دیگر از مهم ناشناخته این است که آیا برنامه های طراحی شده برای تحریک رشد مغز از طریق غنی سازی، مانند برنامه های پیش دبستانی مانند شروع سر، ممکن است بر الگوی استفاده از انرژی مغز تاثیر بگذارد.

کوزوا گفت: "ما اعتقاد داریم که قابل قبول است که افزایش هزینه های انرژی توسط مغز می تواند منافعی غیرقابل پیش بینی برای برنامه های توسعه زود هنگام کودک باشد که البته بسیاری از مزایای دیگر را نشان می دهد." "این یک پیروزی عالی خواهد بود."

این فرضیه جدید توسط مطالعه کوزوا و همکارانش در سال 2014 الهام گرفته شده است که نشان می دهد مغز یک قله طول عمر دو سوم انرژی مصرف انرژی بدن و تقریبا نیمی از هزینه های تمام شده، زمانی که بچه ها پنج ساله هستند، مصرف می شود. این مطالعه همچنین نشان داد که سنین زمانی که انرژی مغز نیاز به افزایش در اوایل دوران کودکی نیز سنین کاهش وزن افزایش می یابد. به عنوان انرژی مورد نیاز برای رشد مغز در کودکان و نوجوانان بزرگتر، میزان افزایش وزن به طور موازی افزایش می یابد.

کوزوا گفت: "این یافته ها به تایید یک فرضیه طولانیمدت در انسان شناسی نشان داد که کودکان انسانی در مقایسه با دیگر پستانداران و پرتوی ها به میزان بسیار کمتری از رشد دوران کودکی رشد کرده اند، زیرا مغز آنها انرژی بیشتری برای توسعه نیاز دارد."

منبع :sciencedaily.com
  • سون استیل
  • ۰
  • ۰


برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد
نگاهی به ساختار وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که این وزارت‌خانه دفتر ویژه‌ای را برای ترویج زبان انگلیسی با ابزارهای متنوع برای سنین مختلف در جهان اختصاص داده است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هنر "تماس" و "ارتباط" با مردم کشورهای خارجی را «دیپلماسی عمومی» می‌گویند که یکی از ابزار دیپلماسی عمومی برای هر کشوری، ترویج زبان خود در دنیا است. دولت آمریکا به عنوان یکی از کشورهایی که بر روی دیپلماسی عمومی خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده، یادگیری زبان انگلیسی توسط غیرانگلیسی زبانان را نیز در همین چارچوب تعریف کرده و به ترویج آن در در سرتاسر جهان مبادرت کرده است. البته انگلیس به‌عنوان کشور مادر این زبان نیز در کنار دولت آمریکا، برنامه گسترده‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی درنظر گرفته است.

در واقع ترویج زبان انگلیسی برای آمریکا و انگلیس "قدرت نرمی" فراهم می‌کند که کشورهای دیگر به‌سختی می‌توانند با این قدرت رقابت کنند؛ آکادمی علوم انسانی و اجتماعی بریتانیا، زبان انگلیسی را یکی از مهم‌ترین دارایی‌های این کشور در عرصه قدرت نرم معرفی کرده به‌طوری که زبان انگلیسی به نوعی  نشان (Brand) بریتانیا شده است. هم‌اکنون زبان انگلیسی، زبان اصلی حدود 427 میلیون نفر در سراسر جهان است و علاوه بر این، حدود 950 میلیون نفر در جهان نیز این زبان را به عنوان زبان دوم خود استفاده می‌کنند و زبان رسمی مراودات میان اکثر کشورها نیز زبان انگلیسی است.

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد

موسسه زبان کرج
در واقع ترویج زبان انگلیسی برای آمریکا و انگلیس "قدرت نرمی" فراهم می‌کند که کشورهای دیگر به‌سختی می‌توانند با این قدرت رقابت کنند
 
طی این سال‌ها موارد مختلفی از اهتمام تصمیم‌سازان سیاست و رسانه در آمریکا و انگلیس برای پیشبرد این امر مشاهد شده که از آن دست می‌توان به تقدیر کلینتون از طراح برنامه آموزش جهانی زبان انگلیسی، اختصاص بودجه عظیم به دیپلماسی عمومی، آموزش زبان انگلیسی به فارسی‌زبانان توسط صدای آمریکا،  ترویج زبان انگلیسی به عنوان اولویت دیپلماسی عمومی، آمریکاگرایی با آموزش زبان، آموزش سبک زندگی آمریکایی با زبان انگلیسی، راه اندازی نرم‌افزار تلفن همراه آموزش انگلیسی، و استفاده از زبان انگلیسی به عنوان ابزار قدرت نرم اشاره کرد.
برای بررسی مدل الگوی ترویج زبان در راستای توسعه دیپلماسی عمومی آمریکا و انگلیس، باید به دو نهاد رسمی در این دو کشور که وظیفه ترویج زبان انگلیسی به آنها از سوی دولت‌های‌شان واگذار شده، رجوع کرد.
 
 
آمریکا
 
دفتر برنامه‌های زبان انگلیسی اداره امور فرهنگی و آموزشی وزارت خارجه آمریکا
این دفتر، در سیاست‌های اعلامی خود آورده است: «آموزش زبان انگلیسی یکی از اهداف اصلی وزارت خارجه آمریکا جهت گسترش تفاهم متقابل بین مردم آمریکا و دیگر ملل جهان است. افزایش ظرفیت داوطلبان زبان انگلیسی در سرتاسر جهان، موجب نزدیکی آنها با فرهنگ آمریکا می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های آموزش زبان انگلیسی، تبادلات فرهنگی بین ملل مختلف در آمریکاست و به عنوان نقطه‌ای مثبت، زن‌ها و گروه‌های اقلیت را به خوبی پوشش می‌دهد. دسترسی به بازارهای شغلی جهانی، از دیگر مزایای آموزش انگلیسی است. این آموزش، از طریق سفارت‌ها و کنسولگری‌های امریکا سازمان‌دهی می‌شود».
 

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد
صفحه سایت دفتر برنامه‌های زبان انگلیسی اداره امور فرهنگی و آموزشی وزارت خارجه آمریکا
 

بورسیه
دفتر امور فرهنگی و آموزشی، به دانشجویان در سرتاسر جهان از طریق موسسات دانشگاهی خود بورسیه تحصیلی ارائه می‌کند. تبادل فرهنگی میان دانشجویان کشورهای مختلف موجب ارتقای ظرفیت آموزش زبان انگلیسی در خارج از آمریکا می‌شود. سفارت‌ آمریکا در هر کشور، دانشجویان بورسیه شده را تحت پوشش قرار می‌دهد و در خلال تجربه یادگیری، از تخصص آنها نهایت بهره را می‌برد. کلاسهای TEFL (آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) در مسئولیت‌پذیری دانشجویان و اساتید نقش اساسی دارد. تا به امروز، بیش از هزار دانشجو بورسیه از بیش از 80 کشور، پروژه‌های خود را به دفتر مذکور ارائه داده‌اند. پروژه‌هایی چون آموزش کلاسی، تمرین درسی، آموزش قبل خدمت و حین خدمت، برنامه‌ریزی درسی، طرح سمینار و کارگاه آموزشی، ارزیابی برنامه‌ها، سنجش نیازها، تست و ESP (انگلیسی برای اهداف خاص).

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد

 
برنامه متخصص

یکی دیگر از برنامه‌های ویژه دفتر امور فرهنگی و آموزشی وزارت خارجه آمریکا، برنامه‌ای موسوم به «متخصص» است. این دفتر، برای اجرای این برنامه از کارشناسان برجسته آمریکایی در سطوح دانشگاهی استفاده شده و آنها در زمینه‌ تدریس زبان انگلیسی به دانشجویان غیر آمریکایی (TESOL)، زبان‌شناسی کاربردی و یا تهیه برنامه‌های خارج از مرزهای آمریکا فعالیت می‌کنند. این متخصصین، کمک شایانی را به سفارت‌های آمریکا جهت حفظ سطح کیفی برنامه‌های زبان انگلیسی  و ارتقای تفاهم بین آمریکا و دیگر کشورها می‌کند. سفارت‌های آمریکا در تشخیص و انتصاب این کارشناس‌ها نقش اصلی را دارند که شامل آموزش مدرس، انتخاب برنامه درسی و کتاب، و ارزیابی برنامه‌های داخل موسسات آموزشی می‌شود. در برخی موارد، سمینارهای تصویری و وبینار (سمینار اینترنتی) جهت ارائه آموزش و مشاوره برگزار می‌گردد.
 

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد

 
برنامه E-Teacher
این برنامه، یکی از 9 روش ابتکاری آموزش زبان، کلاس‌های آنلاین در سطح دانشگاه، و برنامه‌ریزی پیشرفت حرفه‌ای آنلاین  را از طریق سازمان FHI360 در اختیار مدرسین حرفه‌ای زبان انگلیسی قرار می‌دهد.
 
دوره‌های E-Teacher شامل موارد ذیل می‌باشد:
* معرفی و کشف مفاهیم رایج روش‌شناسی و موضوعات در زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی.
* پیشبرد تجربه نوآورانه آموزش از راه دور که به آخرین فن‌آوری مجهز است.
* ایجاد ارتباط بین دانشجویان و متخصصین آموزش زبان و ایجاد شبکه حرفه‌ای همکلاسی‌های بین‌المللی.
 

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد


شرایط جذب:
دواطلبانی که خواستار تدریس هستند، باید از میان مدرسین و یا مقامات وزارت باشند که هم دغدغه کار حرفه‌ای و هم دغدغه انتقال دانش خود به دیگر انسان‌ها را دارند. داوطلبان باید دارای شرایط ذیل باشند:
دارا بودن توانایی کار در سطح دانشگاه‌های آمریکا، تسلط کامل بر واژگان فنی مرتبط به کامپیوتر و اینترنت، دسترسی حداقل 4 الی 5 ساعته به یک کامپیوتر معمولی و به‌روز شده و مجهز به اینترنت، دارا بودن اطلاعات کافی در مورد اینترنت، ایمیل، سرچ، دانلود و آپلود، و تمامی نرم‌افزارهای ارتباطی مثل اسکایپ، تسلط به تایپ انگلیسی در جهت مشق تمارین آنلاین مربوطه، اختصاص دادن 7 الی 8 ساعت در هفته به کارهای مربوط به ترم، دارا بودن شهروندی یکی از کشورهای ثبت شده در دفتر امور فرهنگی، و اجتناب از داشتن دو شهروندی در آمریکا.
 
کمک هزینه کوچک
این برنامه مخصوص کودکان و جوانان از 13 تا 20 سال است که شهروند کشورهای فقیر هستند. این برنامه به آنها امکان دسترسی به مهارت‌های انگلیسی جهت دستیابی به مشاغل بهتر و درک آموزشی مطلوب‌تر می‌دهد. شرکت‌کنندگان، به مرور توانایی رقابت برای حضور در تبادلات آینده و مطالعه در آمریکا را کسب می‌کنند. از زمان اجرای این برنامه در سال 2004، حدودا 95 هزار دانشجو در بیش از 85 کشور دنیا در این برنامه شرکت کرده‌اند.

 
برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد


انگلیس
 
شورای فرهنگی بریتانیا
شورای فرهنگی بریتانیا بنابر ادعای خود در سال 1934 با هدف خلق دانش و تفاهم بین مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، ولز، و اسکاتلند) و سایر مردم جهان به نام «روابط فرهنگی» تاسیس شد. این شورا، که دارای 200 دفتر و نمایندگی در 100 کشور دنیاست، در سیاست‌های اعلامی خود خلق روابط بسیار نزدیک با سایر جهان از خلال هنر، آموزش و روابط اجتماعی را مهم‌ترین وظیفه خود می‌داند. 
 
شورای فرهنگی بریتانیا، یک موسسه تدریس زبان انگلیسی دارد؛ این موسسه مدعی است که 75 سال تمام با استفاده از بهترین اساتید زبان انگلیسی، بیش از 100 میلیون نفر در 100 کشور جهان را تحت پوشش یادگیری قرار داده است. موسسه مذکور، برای یادگیری زبان انگلیسی روش‌های رو در رو در محیط آموزشی و یا استفاده از نرم‌افزارهای خانگی را پیشنهاد می‌دهد. سپس سطح پیشرفت شخص از خلال تست‌های بین‌المللی مهارت مشخص می‌شود. یکی از ابزار مهم این موسسه برای تدریس زبان انگلیسی، استفاده از رسانه‌های کلیدی مثل تلویزیون و رادیو است. این موسسه، سالیانه بیش از سه میلیون امتحان برای افزایش سطح کیفیت دانش‌آموزان و دانشجویان خود در سرتاسر جهان برگزار می‌کند. از دیگر سیاست‌های این موسسه، دعوت از دانشجویان خارجی برای ورود به انگلیس جهت یادگیری و اعزام جوانان انگلیسی به کشورهای دیگر جهت تجربه کردن زندگی است که تحت عنوان «فرصت‌هایی برای جوانان» صورت می‌پذیرد. این موسسه، زنجیره‌ای از موسسات خود در سرتاسر دنیا ایجاد کرده که بدین‌وسیله دانشجویان و دانش‌آموزان خود در کشورهای مختلف را در تنگاتنگ ارتباط فرهنگی با یکدیگر قرار دهد. شورای فرهنگی تلاش دارد تا دانشجویان را از سرتاسر جهان جهت انجام کار بین‌المللی در انگلیس تشویق نماید و از طرف دیگر، دانشجویان انگلیسی را برای انجام کار جهانی در بیرون از مرزها آماده سازد. یکی از اقدامات ذیربط، آشنایی هنرمندان کشورهای مختلف با هنرمندان بریتانیایی است.
 

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد
صفحه سایت بخش مربوط به یادگیری زبان انگلیسی شورای فرهنگی بریتانیا
 
بیش از 75 درصد از درآمد معاملات شورای فرهنگی بریتانیا از راه تدریس و برگزاری آزمون‌های زبان و فعالیت‌های شراکتی و قراردادهای مناقصه‌ای حاصل می‌گردد. این شورا همچنین بخشی از بودجه خود را به عنوان کمک از وزارت خارجه و خزانه‌داری دولت انگلیس دریافت می‌کند که بیش از بیست درصد بودجه را شامل می‌شود و این نهاد را قادر می‌سازد تا اهداف بلندمدت دولت انگلیس در کشورها را دنبال کند.
آموزش زبان انگلیسی در شورای فرهنگی بریتانیا به‌صورت رو در رو و یا آنلاین صورت می‌پذیرد و سپس در پایان هر دوره امتحانات با استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌شود.
 
 

آموزش به کودکان
این شورا، مدعی است که آموزش به کودکان موجب شکل‌گیری اعتماد به‌نفس در آنها برای ادامه تحصیل تا زمان دانشگاه می‌شود و باوجدان‌ترین، بهترین، و سالم‌ترین اساتید برای آموزش کودکان انتخاب شده‌اند. منابع وسیعی از زبان انگلیسی به‌طور آنلاین در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. از کودکان خواسته می‌شود تا در فضای طبیعی اقتضای سن‌شان بازی کنند و با هم ارتباط برقرار کنند. نرم‌افزارهایی که برای آموزش کودکان از سوی این موسسه تولید شده، در زمینه‌های اموزش اعداد، اشکال، و تقویت حس شنیداری، حرکتی، و ادراکی، و آموزش خوانش و املاست.

 
برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد

 
آموزش به دانشجویان
یکی دیگر از تخصص‌های شورای فرهنگی بریتانیا، تحت آموزش قرار دادن دانشجویان دانشگاه برای خلق فرصت‌های ناب شغلی و تجاری است. منابع مورد دسترس دانشجویان به‌طور وسیعی در سامانه آنلاین این موسسه بزرگ قرار می‌گیرد و همه دانشجویان دسترسی کامل به آنها دارند. برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای IELTS یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوطه است. نرم‌افزارهایی نیز برای آموزش دانشجویان تولید شده که شامل مباحث مربوط به قدرت واژه، گرامر، دایره لغات، و درک مطلب می‌شود.
 

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد



آموزش برای مشاغل تجاری

شورای فرهنگی بریتانیا معتقد است که دانستن انگلیسی برای انجام امور شغلی و اقتصادی و تجاری امروز، امری بسیار حیاتی است و از آنجایی که کارکرد زبان انگلیسی در محیط کار تفاوت بسیاری با کارکرد آن در محیط‌های آکادمیک دارد، لذا دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی مشاغل به نسبت تفکر زندگی کاری افراد طراحی شده است. در این دوره‌ها، مهارت‌های ارتباط موثر و زبان بین‌المللی تجارت به فرد آموخته می‌شود. بنابراین اگر شخص به دنبال ارتقای شغلی، بالا بردن امنیت کاری، افزایش خلاقیت در کار، و فراگیری ادبیات تجارت به زبان انگلیسی باشد، با توجه به اساتید خبره این موسسه، کاملا نیازهایش رفع می‌شود. در طی‌ دوره‌های مذکور، موقعیت‌های مجازی مربوط به زندگی کاری شخص خلق می‌شوند که شامل تماس با مشتریان، نوشتن گزارش، و برگزاری جلسه با همکاران می‌شود. دسترسی به منبع عظیم اطلاعات و داده‌ها یکی از بهترین مزیت‌هایی است که در اختیار صاحبان مشاغل، تاجران، و کارمندان قرار می‌گیرد. نرم‌افزارهای مربوطه در این بخش در زمینه‌های گرامر، تقویت تلفظ، دایره واژگان، تولید شده‌اند.
 

برنامه‌ریزی آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در جهان +اسناد

 
برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی در سنین مختلف از کودکی تا بزرگ‌سال و همچنین آموزش این زبان برای تخصص‌های مختلف، نشان می‌دهد که دولت‌های آمریکا و انگلیس تصمیم جدی برای نشر و حفظ این زبان برای مردم جهان دارند که می‌توان این تلاش را با ترکیبی از ضرب المثل ایرانی این‌گونه نامید: زگهواره تا گور انگلیسی بخون!
 
الگوگیری برای ترویج زبان فارسی با دیپلماسی عمومی ایرانی
کشورهای مختلفی مانند چین نیز سرمایه‌گذاری زیادی برای ترویج زبان خود می‌کنند که نشان از توجه این کشورها به اهمیت «قدرت نرم» است. ایران نیز که جزو کشورهای نخبه‌پرور محسوب می‌شود، می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب در این عرصه، به ترویج یادگیری زبان فارسی در کشورهای دیگر دنیا در بلند مدت مبادرت ورزد تا بتواند با این وسیله زمینه ارتباط بیشتری از مردم جهان را با فرهنگ و اندیشه خود فراهم سازد؛ این امر علاوه بر اینکه به افزایش قدرت نرم ایران کمک خواهد کرد، می‌تواند زمینه‌های خوبی نیز جهت رشد تکنولوژی و اقتصادی برای ایران فراهم سازد.
منبع :yjc.ir

  • سون استیل
  • ۰
  • ۰

16 اصول تأثیر در فروش
نویسنده وبلاگ
نوشته شده توسط جان Doerr
رئیس گروه RAIN
محتوای زیر از کتاب جدید کتابداری Rainmaking ما: تأثیر، اطمینان، و فروش در هر شرایطی گسترش یافته است. در این قطعه، مایک شولتز و جان دور، همکارانش توضیح می دهند که برای بهبود مهارت های متقاعد کردن فروش، مولفه های زیرین تأثیر باید درک شود و مورد استفاده قرار گیرد. درباره این کتاب بیشتر بخوانید.

 

وقتی من 6 ساله بودم، برای روز تولد من یک بسکتبال بودم. من خودم از پدرم خواسته ام. من اسلحه بزرگ را فرستادم: خواهرم آلیسون.

من 411 را به آنچه من می خواستم داده بودم و به همین علت، و ما با یک جلسه هیئت مدیره سفید کار کردیم که در آن همه راه های ممکن را برای گرفتن تصمیم گیرندگان به نفع ما تصویب کردیم. (خوب، به عنوان استعداد 8 ساله به عنوان آللیسون بود، شاید هیچ هیئت مدیره سفید وجود دارد اما ما در مورد آن صحبت کردیم، و او به عنوان یک دختر گچ معروف بود).

مدت کوتاهی پس از آن، ما عمل سبز روشن Cedric ماکسول.

چند ساعت بعد، تصمیم گیرنده واجد شرایط (a.k.a. پدر) به من آمد. همانطور که داستان او را به من می گوید، او از من پرسید چرا من خواهر خود را برای لابی برای من فرستاده ام.

پاسخ من: "او متقاعد کننده تر است."

من آرزو می کنم می توانم چیزی شبیه به آن بنویسم: "از آن روز من یک سفر زندگی ای را شروع کردم تا از اصول نفوذ بیرون بروم، مطالعه کنم و کار کنم"، اما به یاد می آورم که بعد از ظهر با دنیای جادویی Shrinky Dinks جریحه دار شد.

با این حال، من متوجه شدم که من یک تأثیرگذار یا متقاعد کننده نیستم. بعضی از افراد مثل لوسی عزیز هستند. اما من نه.

هنگامی که مسیر شغلی من در رهبری کسب و کار و فروش به من رسید، متوجه شدم تعدادی دیگر از متخصصان متخصص با استعداد محتاطانه در اطراف من، اما تعداد زیادی از مردم مثل من بیشتر از تعداد آنها بودند. ممکن است آنچه را که من می خواستم شناختم و شناخته شده بودم می خواستم بر مردم و حوادث تأثیر بگذارم، اما من در این زمینه بهتر از حد متوسط ​​نبودم.

در این صورت طبیعی نیستم، من شروع به تحقیق و مطالعه کردم. چندین دهه پیش به جلو و چندین دهه پیش به دنبال یافتن شغل حرفه ای برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروشندگان بالا بودیم و ما (مایک شولتز و همکارانش در این گفتگوهای Rainmaking) مینویسیم بهترین افرادی که در فروش قرار دارند 16 اصول خاص نفوذ دارند:

16 اصول تأثیر در فروش

    توجه: فروشندگان بالا توجه چشم اندازهای شلوغ را جلب می کنند. آنها در جستجوی و در مکالمه های فروش به یاد ماندنی هستند. آنها از طریق سر و صدا شکستن. آنها تمایز خود را برجسته می کنند. شما نمیتوانید کسی را تحت تاثیر قرار دهید اگر بر روی چیز دیگری تمرکز کنید.
    کنجکاوی: هنگامی که توجه شما را به خود جلب می کنید، ساده ترین کار این است که آن را از دست بدهید. هدف شما این است که از کنجکاوی چشم انداز استفاده کنید. کنجکاوی یک مفهوم قدرتمند است. مردم می دانند که چه چیزی دارند، اما می خواهند بدانند که آنها از دست رفته اند. آنها را به این معنی که آنها ممکن است از دست رفته چیزی و آنها به طور طبیعی می خواهید بیشتر بدانید.
    Desire: Desire فاصله ای است بین کجا و کجا می خواهد. هرچه بیشتر می توانید میل شخص به تغییر واقعیت خود را افزایش دهید، هرچه بیشتر بتوانید او را تحت تأثیر قرار دهید. هنگامی که خریداران شروع به دیدن آنچه که در آن برای آنها هستند، شروع به تبدیل شدن به عاطفی در خواست هر چیزی است.
    حسادت: آرزوی قدرتمند است. حسادت تمایل به افزایش توربو است. اگر چشم انداز شما چیزی را که لازم ندارید بخواهد، خواسته های آنها آنها را می کشند. اگر آنها چیزی را که افراد دیگر می خواهند، بخواهند، نارضایتی آنها تا زمانی که آنها را دریافت کنند، به آنها غذا می خورد.
    سفر عاطفی: مردم آنچه را که به آنها می گویند فراموش می کنند، اما آنها به یاد دارند که چگونه احساس می کنند. کارآفرینان برتر و فروشندگان چشم انداز در یک سفر عاطفی، اغلب از طریق داستان هایی که پاسخ های احساسی را تحریک می کنند. این سفر عاطفی به چشم انداز کمک می کند که احساس درد در جایی که هستند، و احساس شادی و تحقق در آینده ای بهتر را داشته باشند.
    اعتقاد: شما حداکثر توانایی تاثیر گذاری بر افراد را زمانی که چشم انداز بر این باورند که همه چیز بهتر می شود، باید بهتر باشد، و در صورت خرید از شما بهتر می شود. آنها بیشتر متقاعد شده اند که راه حل شما موفقیت آمیز است، بیشتر مایل به حرکت به جلو هستند.
    تذکر: مردم با قلب خود خرید می کنند و سرشان را توجیه می کنند. حتی اگر شما قادر به گرفتن قلب خریداران خود باشید (از طریق سفر عاطفی شما آنها را می گیرید)، اگر شما نمیتوانید ROI را برای کار با شما انجام دهید، فروش را انجام ندهید.
    اعتماد: اصل اعتماد نزدیک با اصل اعتقاد کار می کند. اعتقاد بر این ایمان است که چیزی کار خواهد کرد، اعتماد ایمان به شماست. اعتماد پایه و اساس فروش است. بدون اعتماد، بدون فروش. (و با اعتماد به نفس، سعی نکنید آن را بدست بیاورید).
    پله سنگ: زمانی که افراد در مسیر حرکت می کنند، احتمال بیشتری در این مسیر وجود دارد. مردم رانده شده اند که سازگار باشند. بنابراین اگر شما می توانید آنها را یک بار امتحان کنید یا چیزی بخرید، حتی اگر کوچک باشد، آنها احتمالا بیشتر به خرید می پردازند. فکر کنید که خرید به عنوان یک جهش ایمان است. اگر شما همیشه سعی می کنید چیزی را "بزرگ" بخرید، این جهش می تواند بیش از حد یک پرش برای بسیاری از خریداران باشد. شما می توانید جهش ایمان را با قدم زدن از سنگ، به دست آوردن مردانه کوتاه کنید
شروع به کار با شما در دوزهای کوچک و با گزاره های کم خطر تر.
    مالکیت: تا زمانی که یک فرد مالکیت بیش از تصمیمات، اقدامات و نتایج خود را در اختیار بگیرد، توانایی شما برای نفوذ به او محدود است. شغل شما این است که دستورالعمل خریدار را به حرکت درآورید، نه خودتان.
    مشارکت: زمانی که دست در ایجاد چیزی دارید، احتمال بیشتری دارید که طرفدار پرشور موفقیت آن باشید. خرید همان روش است. خریداران خود را در فرایند فروش درگیر کنید و آنها را به دیدن راه حل برای زندگی تبدیل کنید.
    تمایل برای مشارکت: مردم نمی خواهند بیرون بیایند. آنها می خواهند احساس گناه کنند اگر بهترین شرکت ها یک تکنولوژی خاص را خریداری کنند، می خواهند در آن شرکت کنند. اگر یک روش مدیریت جدید کشور را کشف می کند، مردم نمی خواهند احساس گناه کنند. هرچه بیشتر می توانید به خریداران کمک کنید که احساس گناه می کنند، بیشتر آنها می خواهند به جلو حرکت کنند.
    کمبود: افراد ناتوان ارزش دارند و نمیخواهند فرصت را از دست بدهند. Rainmakers برجسته تمایز، و مطمئن شوید که خریداران می دانند زمانی که آنها ممکن است از دست دادن فرصت.
    دوست داشتنی: مردم از افرادی که دوست دارند خرید می کنند. آنها با افرادی که دوست دارند ارتباط برقرار می کنند. دوستی ایجاد و تقویت فرصت برای مکالمات در همه مراحل. و، همانطور که می دانیم، مکالمات در قلب موفقیت فروش قرار دارند.
    بی تفاوتی: بی تفاوتی، جدایی عاطفی در نتیجه فروش است. بی تفاوتی اغلب می تواند در درک متناقض آن مورد توجه قرار گیرد: نیازمندی. هرچه بیشتر به نظر میرسد که شما به فروش نیاز دارید، احتمالا یک خریدار شما را به عنوان یک همکار مشاهده میکند و فروش آن دشوارتر خواهد بود.
    تعهد: Rainmakers در گرفتن خریداران برای پذیرفتن به مراحل بعدی بزرگ هستند. تعهدات رسمی و عمومی قوی تر از تعهدات کلامی و خصوصی است. بهترین فروشندگان در زمان مناسب درخواست تعهد می کنند، امضا را دریافت می کنند، و خریداران را برای برقراری تعهدات به صورت عمومی می گیرند.

این 16 اصل اصول تاثیر در فروش هستند. آنها را مطالعه کنید استاد آنها این کار را انجام دهید و توانایی خود را برای نفوذ به مردم، حوادث و خرید بسکتبال گسترش دهید.


  • سون استیل
  • ۰
  • ۰
سلامت روانی شما به عنوان یک کارآفرین

 

شما یک کارآفرین هستید

به نظر می رسد که همه اینها را داشته باشد. شما وقتی کار می کنید کار می کنید، شما انتخاب می کنید که در آن شما می خواهید به کار، پاسخ به هیچ کس، و تمام پول ساخته شده به حساب بانکی خود را.

چرا شما نگرانی های بهداشت روانی دارید؟ خوب، برای دلایل زیادی و هیچ یک از آنها در بالا ذکر نشده، درست است؟ شما می دانید که در حقیقت، کارآفرینان بیش از چهل ساعت در هفته، گاهی اوقات هشتاد ساعت کار می کنند تا شرکت های خود را ادامه دهند. شما در تمام ساعات روز به مشتریان و فروشندگان پاسخ می دهید. شما احساس مسئولیت کارکنان خود را می کنید که بتوانند زندگی کنند و از خانواده هایشان حمایت کنند. به ویژه شما می دانید که پول کمی در جیب شما می گذرد، خصوصا در اوایل فرایند راه اندازی. بیشتر پولها به کسب و کار بازگردانده می شوند و یا برای پرداخت بدهی و یا گسترش می یابند.

پس بله، کارآفرینان شما ممکن است دچار اختلالات روانى شده باشند، اما این شما را متقاعد نمى کند تا بارها و بارها تلاش کنید، آیا این کار را انجام مى دهید؟

به هیچ وجه.

دیدگاه شما برای شرکت شما واقعا می تواند در زندگی شخص دیگری تغییر کند. اگر با آن احساسات اولیه اضطراب یا افسردگی مبارزه می کنید یا فقط احساس غرور می کنید، این برای اکثر کارآفرینان طبیعی است. گاهی اوقات این احساسات است که می تواند یک کارآفرین را به موفقیت تبدیل کند.

اما ابتدا باید آگاهی از سلامت روان را بدست آورید و برنامه ای برای غلبه بر چنین موانعی در نظر بگیرید.
سلامت روانی شما به عنوان یک کارآفرین

اگر هنگام شروع یک کسب و کار نگران نباشید، استرس یا اضطراب نباشید، احتمالا تنها کارآفرین شبیه این خواهد بود. این واقعا طبیعی و ذهنی است که این احساسات را دارند. هنگامی که شما عمیقا در مورد هر چیزی مراقبت می کنید، ترس از از دست دادن آن دارید، حتی اگر آن کمی باشد. شما قصد دارید آن لحظه هایی را که فردی از نظر متخصص خود می پرسد و به اطراف اتاق نگاه کنید تا متخصص را پیدا کنید. حدس بزن چی شده؟ شما کارشناس هستید مهم این است که باور کنید که توانایی دارید، پول را پیدا خواهید کرد و مشتریان را جذب خواهید کرد. اگر این چیزها را باور نکنید، هیچکس دیگر نخواهد شد.

شما همچنین باید بدانید که ممکن است زمانی که شما با اختلالات روانی روبرو هستید، ممکن است وجود داشته باشد. یک ادعا وجود دارد که کارآفرینان با اختلالات روانشناختی، نامهای مستعار مانند "بلوز بنیانگذار" یا "افسردگی راه اندازی" را به اختلالات خود دادهاند. در واقع، بسیاری از کارآفرینان یک، گاهی اوقات دو یا چند بیماری روانی گزارش کرده اند. این اختلالات معمولا شامل اختلال کمبود توجه، افسردگی، اختلال دوقطبی، اضطراب و حتی سوء مصرف مواد هستند. برخی از بزرگترین رهبران در طول تاریخ، با مشکلات روحی و روانی روبرو هستند. با این حال، آنها به هر حال موفق شدند. سعی نکنید هر گونه تلاش روانی که ممکن است داشته باشید نادیده بگیرید. آن را روی سر خود قرار دهید و به یکی از افرادی که در این لیست قرار دارند، تبدیل شوید.

داشتن یک بیماری روحی همیشه چیزی منفی نیست. اگر شما سلامت روان خود را می دانید، می توانید یاد بگیرید که از آن مراقبت کنید و از آن به نفع خود استفاده کنید. بلوز موسس به یک کارآفرین اتفاق می افتد زمانی که زمان ساختن یک کسب و کار مناسب برای سلامت روانی خود نباشد. با این وجود شما می توانید این را اجتناب کنید.

جایی که دارایی های ذهنی منفی وجود دارد نیز مثبت است. روانشناس جان گارتنر معتقد است که کارآفرینان دارای ویژگی های مثبت و منفی ذهنی روان هستند، که برخی از آنها خلاقیت و انرژی بالا هستند که معمولا با ویژگی های منفی از طغیان و بی قراری همراه است. صفات شما چیست؟ این ارزیابی خود را برای بدست آوردن ایده انجام دهید.

شما و تمام صاحبان کسب و کار با انرژی کار می کنند و می خواهند در میان شرکت های دیگر مسری باشند. شما می توانید به دفتر بپردازید، ایده ها را بیرون بکشید، مهلت های دیوانه ای را سپری کنید، و سپس برای دیدار با مدیر اجرایی دیگر برای بحث درباره ایده های کسب و کار بیشتر صحبت کنید. شما مثل یک گرداب پر از شور و شوق، جذاب و ترسناک، درخشان و دیوانه هستید، همه در همان زمان. این ویژگی ها چه کارآفرینان را بزرگ می کند.
دلگرمی برای شروع کسب و کار خود

کارآفرینی می تواند بسیاری از چیزهای مختلف را برای بسیاری از افراد متفاوت بدانیم.

برای بعضی ها، این به معنای شروع کسب و کار آنلاین است. برای دیگران، به معنی باز کردن فروشگاه آجر و ملات است. اگر کارآفرین هستید، مالکیت کسب و کار خود چیزی است که مایل نیستید تجارت کنید. حتی برای چک های پایدار و بیمه درمانی، که برای اکثر کارآفرینان هم بسیار نادر است. شما حتی برای استرس کمتر و ناراحتی های احساسی حتی آن را تجارت نخواهید کرد. صرف نظر از نیاز به بازگشت به کار برای کسب و کار شخص دیگری، ناامید کننده است.

این نشان دهنده زندانی شدن است که کار کمی را در بر می گیرد و دیگران ثروتمند می شوند. در حالی که بعضی از افراد 9 تا 5 ساله برای "مرد" کار می کنند، کارآفرینان صلح کمی در آن پیدا می کنند.

"برای دیگر کارآفرینان خوب کار نمی کند" یک بیانیه است که برای توصیف برخی از کارآفرینان استفاده می شود.

در بیشتر موارد، این درست است. بسیاری از کارآفرینان برای دیگران کار دشواری دارند. نیاز به کنترل وجود دارد، شما به طور کامل به دیگران اعتماد ندارید، و زمانی که همه چیز به خوبی پیش می رود، دوست دارید دیگران را تشویق کنید. همچنین برای شما سخت است که به نشستن بپردازید و بی عدالتی هایی را که در کسب و کار شخص دیگری وجود دارد، تماشا کنید
. این می تواند شروع بیماری های روانی در برخی از افراد باشد. آنها دچار افسردگی می شوند، احساس می کنند که نمی توانند برای شرکت بهتر تغییر ایجاد کنند. آنها عصبانی هستند و حتی در مورد آیندهشان مضطرب میشوند.

در نهایت شما برای چیزی بهتر می روید. چند بار که چیزی بهتر است، کسب و کار شماست.
چه چیزی را برای کارآفرین می گیرد؟

اگر شما در مورد تبدیل شدن به یک کارآفرین فکر می کنید، یا حتی اگر در حال حاضر کسب و کار خود را داشته باشید، برای شما توانایی های خود را ارزیابی می کنیم.

با خودتان در مورد خواص خوب و خوب خودتان صادق باش. قبل از باز کردن یک کسب و کار باید از این ها آگاهی داشته باشید، بنابراین می توانید برای آنچه که ممکن است رخ دهد، برنامه ریزی کنید. تعجب نکنید هنگام ساختن راه اندازی خوب نیست.

بعضی از کارآفرینان فشار زیادی برای موفقیت دارند.

این چیز خوبیه.

این فشار است که شما را به سختی کار می کند و هر روز صبح می کند و روز دیگر مبارزه می کند.

مشکلات سلامت روحی دارای نقاط قوت متفاوتی هستند که می تواند به شما در موفقیت کسب و کار کمک کند.

همانطور که شما با یک طرح کسب و کار کار می کنید، شما همچنین باید با یک برنامه بهداشت روانی کار کنید. بدانید عوامل خود را می شناسید فعالانه عمل کنید و اقدامات پیشگیرانه ای برای اطمینان از بروز هر گونه موانع روحی روانی انجام دهید. بدون برنامه ای مانند این، وقتی که شما در معرض بحران سلامت روان هستید و به کار خود ادامه می دهید، چه اتفاقی برای کسب و کار شما خواهد افتاد؟ مشتریان اقلام خود را می خواهند، سرمایه گذاران پول خود را می خواهند و کارکنان به رهبرشان نیاز دارند. برای هر وضعیت سلامت روحی آماده شوید تا در صورت ظهور بحران، کسب و کار شما بدون مدتی بتواند کار کند.
این مثل قمار است

شروع کسب و کار می تواند هیجان انگیز باشد. درست مانند زمانی که شما به کازینو می روید.

شما در اینجا می دانید که باید ریسک کنید تا بزرگ شوید. شما تاس را رول می دهید و نفس خود را نگه دارید تا ببینید آیا اعداد شما درست رنگ هستند یا نه. اگر آنها را انجام دهند، وای! اگر آنها نباشند، شما احساس می کنید که احساس گناه بیش از هزینه های هدر رفته را تجربه می کنید. یا ممکن است بیشتر از یک کارآفرین اسلات، از ماشین آلات پنی شروع کنید، که بیشتر از اینکه در ابتدا از شما هزینه می کنید، محتاط تر باشید. شما یک موفقیت کوچک دارید و شکاف های سه ماهه و حتی حتی اسلات های دلار را به حرکت در می آورید.

همه چیز درست در امتداد خوب است، شما چند جکپات ضربه می زنید، این پول را به ماشین اضافه می کنید تا آن را دو برابر کنید. شما شروع به احساس اعتماد به نفس، شاید خیلی با اعتماد به نفس. شما می خواهید به اسلات 5 دلار حرکت کنید. صدای ناخوشایند در شانه راست شما وجود دارد: "این کار را نکن". اما آنها چه می دانند؟ شما برای آن بروید اما چیزی که شما فراموش کرده اید این است که کازینو برای از دست دادن طراحی نشده است.

دستگاه شروع به مصرف تمام پول خود می کند. شما در حالی که پیش رو هستید متوقف می شوید؟ نه. شما احساس می کنید یک بار موفق شده اید، می توانید دوباره موفق شوید. شما بیش از حد اعتماد به نفس و یا شاید قاطعیت برای از دست دادن آن را کنترل می کند. بنابراین شما در تلاش برای نجات چیزی که کمی باقی می ماند پول می گذارید. قبل از اینکه همه چیز رفته باشد.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما باید قادر به گوش دادن به آن صدای بین اسلات یک دلار و پنج دلار باشید که به شما می گوید این یک ایده خوب نیست. شما نمی توانید در لحظات خوبی از پیروزی برای مدت طولانی از دست برود. از برندهای کوچک لذت ببرید و همچنان برای هر گونه زیانی که ممکن است راه خود را آماده کنید، آماده باشید. چندین اختلال سلامت روانی می تواند به این نوع رفتار در بین کارآفرینان منجر شود.

اختلال بیش فعالی کم توجهی در کارآفرینان یک اختلال روانی است که به شما اجازه می دهد بگوئید که بسیاری از چیزهایی که افراد "عادی" آن را رد می کنند.

این باعث ایجاد یک ایده ای می شود که کسب و کارهای جدید را آغاز می کند. این اجازه می دهد تا مردم آرامش خود را از ترس از خطرات. کارآفرینان برای ریسک شناخته شده اند. این نوع رفتار، اندورفین ها و دوپامین را در مغز آزاد می کند و به فرد احساس عصبانیت می کند. این عجله برای صاحب کسب و کار رضایت بخش است. این می تواند به گرایش های وابستگی منجر شود، زیرا کارآفرین شروع به تعقیب «ابتدایی» می کند.

بعضی از کارآفرینان معتاد به مواد مخدر هستند. اگر شما یک کارآفرین سریالی هستید پس می دانید این می تواند درست باشد. شما ایده های زیادی دارید و می خواهید همه آنها را امتحان کنید. اما از خط خطی که بین خوش بین بودن و غم انگیز بودن قدم می گذارید، مراقب باشید، که می تواند برای شما و سرمایه گذاران احتمالی شما آسیب ببیند. همه ایده ها کسب و کار خوب نیست. از دست دادن تعدادی از کسب و کارها می تواند به ناتوانی های روانی حتی بیشتر منجر شود. شما می خواهید یک کارآفرین هوشمند باشید، یک بازمانده در جهان از راه اندازی کسب و کار.
بازماندگان کارآفرینی

بسیاری از کارآفرینانی که با مسائل مربوط به سلامت روان مبارزه کرده اند، از دست داده اند، برخی به دلیل خودکشی هستند. اخیرا یکی از خاطرهانگیزترین موارد مرگ آستین هینز بود. مرگ او به اجتماع صاحبان کسب و کار تکان دهنده بود، زیرا به آنها نشان داد که آنچه در خارج ظاهر می شود درست است و همیشه در داخل نیست. او به نظر می رسید همه اینها را داشته باشد، یک تجارت بزرگ، دوستان، پول و بیشتر. با این حال، چیزی که خارجیها نمیتوانند ببینند، آشفتگی احساسی است که او باید تجربه کند. بیماری های روانی اغلب تا زمانی که یک بحران رخ می دهد سکوت می کنند.
با این وجود این به نتیجه نهایی نمی رسد و بسیاری از کارآفرینانی که از موانع سلامت روان رنج می برند، وجود دارد. آنها بسیار موفق بوده اند و حتی برای کمک به دیگر کارآفرینان صحبت می کنند. افراد مشهور زیادی وجود دارند که کارآفرینان نیز با مسائل مربوط به سلامت روان مشغول به کار هستند. این شجاعت آنهاست که در مورد اختلالات روحی روانی خود صحبت کنند که به دیگران توانایی مقابله با مشکلات خود را می دهد. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به عنوان مدل های نقش به مشاهیر مشهور است.

شما می توانید بازمانده کارآفرینی باشید. ابتدا خود را از مسائل خود آگاهی یابید. کمک به مسائل شما کمک می کند تا در مسیر موفقیت خود به عنوان یک کارآفرین ادامه دهید. کار با مسائل بهداشت روانی در مقابل کار کردن در برابر آنها می تواند شروع کار کسب و کار کوچک شما را به یک سرمایه گذاری بزرگ تبدیل کند. به عنوان یک رهبر یک شرکت، کمک به هر گونه مسائل مربوط به سلامت روان نیز یک نمونه عالی برای کارکنان شماست. این اجازه می دهد تا شرکت شما توسط کارکنان ذهنی آگاه و ذهنی مناسب در مقابل گروهی از کارکنانی که همه ذاتا بیمار هستند عمل کند. آیا می خواهید کارکنان خود را در مورد افسردگی یا اضطراب ساکت بمانید و در نتیجه برنامه های خود را در یک ذهنیت ذهنی ناسالم اجرا کنید؟ نه. شما می خواهید کارکنان خود را قادر به دریافت کمک به آنها نیاز، به طوری که آنها می توانند از کارکنان دیگر شرکت بهتر، کسب و کار شما بیش از رقابت خود را بیش از. شما باید الگو باشید که به کارکنان خود اجازه می دهد که به شما کمک کنند.

هم زمان و تلاش شما برای اجرای یک شرکت بزرگ نیاز به قرار دادن شما در اختیار شما قرار می گیرد. بدون تو، شرکت شما شکست خواهد خورد اطمینان حاصل کنید که شما به اندازه کافی به اندازه کافی از لحاظ جسمی و ذهنی به کار خود ادامه می دهید. شما می توانید این کارآفرین موفق باشید که موفق شود.

  • سون استیل
  • ۰
  • ۰
اروپا heatwave: چرا دما در قاره افزایش می یابد؟
توسط مال Siret اخبار بی بی سی

    28 ژوئن 2019

    اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

    اروپا حرارتی

تصویر کپی رایت آلفا
عنوان تصویر کشورهای در سراسر اروپا تحت حرارت گرم می شوند

فرانسه در طول موج گرمایشی اروپا دمای هوا همیشه داغترین زمان خود را ثبت کرده است و موجب شده است دولتها هشدارهای بهداشتی را صادر کنند و مردم را به نگه داشتن خنک نگه دارند.

چندین نفر در طول افزایش دمای زندگی خود را از دست داده اند. موج گرما نیز موجب سیلاب های فوری و آتش سوزی جنگل، هواپیما های زمینی و قطار های قطار شده است و منجر به بسته شدن مدارس و هشدار دادن به کیفیت هوا شده است.

دمای هوا در فرانسه در روز جمعه به 45.9 درجه سانتیگراد رسید (114.6F)، در حالی که کشورهای دیگر در این قاره همچنان در معرض حرارت قرار دارند.

در آلمان مردم بطری آب داغ را پر می کنند، آنها را در فریزر قرار می دهند و سپس آنها را به رختخواب می برند. فرانسه چشمه های موقت آب را در مناطق روستایی راه اندازی کرده است و اجازه می دهد تا استخرهای عمومی به اواخر شب باز شود.

همانطور که جیوه همچنان افزایش می یابد، کارشناسان به بی بی سی می گویند که چه چیزی پشت سر گرما است.
چرا این اتفاق می افتد؟

گرمای هوا در سراسر شمال اروپا رخ می دهد زمانی که فشار هوا بالا می آورد هوا گرم از شمال آفریقا، پرتغال و اسپانیا، بالا بردن درجه حرارت و افزایش رطوبت. در این مثال، هوا فوق العاده گرم از صحرا آمده است.

تیموتی Hewson، که یک تیم پیش بینی در مرکز اروپایی پیش بینی های هواشناسی متوسط ​​(ECMWF) را رهبری می کند، گفت آسمان روشن به این معنی است که آفتاب قوی ماه ژوئن دمای بیشتری را افزایش می دهد. او گفت که شرایط خشک خاک به این معنی است که تبخیر کمتر، که معمولا زمین را سرد می کند.

    در تصاویر: موج حرارتی ژوئن 2019 اروپا
    گرما های معمولی "هزاران نفر را می کشند"

Heatwaves غیر معمول نیست، اما با توجه به کارشناسان آب و هوا، آنها با افزایش دمای جهانی تقویت می شوند و احتمالا به طور مکرر تبدیل می شوند - یکی از اثرات قابل پیش بینی آب و هوای گرم شدن ما.

متخصص آب و هوا در دفتر هواشناسی بریتانیا Grahame Madge به بی بی سی گفت که در حالی که تغییرات آب و هوایی به طور طبیعی رخ می دهد، جهان حدود یک درجه گرم تر از سطوح قبل از صنعت بود و به همین علت آب و هوای شدید بیشتر شد.

او گفت: "اکنون وقتی ما گرمایی را دریافت می کنیم، احتمالا یک درجه یا بیشتر خواهد بود." "آنها هنوز هم رویدادهای شدید هستند، اما آنها نیز در حال افزایش است."
عنوان اثر رسانه ای Coati میوه یخ زده در یک باغ وحش رم

بالاترین دما ثبت شده در اروپا - 48 درجه سانتیگراد (118.4F) - در ماه ژوئیه سال 1977 در آتن اندازه گیری شد، اما به طور متوسط ​​20 سال گرم ترین سال از زمان شروع پرونده ها در 22 سال گذشته بوده است. به گفته سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، سال های 2015-2018 چهارمین چهارم را تشکیل می دهد.
گرم شدن ناشی از فعالیت انسانی است؟

یک مطالعه علمی به گروه حرارتی در سراسر اروپا در سال گذشته توسط سازمان جهانی آب و هوایی نشان داد که درجه حرارت بالا در منطقه به واسطه فعالیت های انسانی که موجب تغییرات آب و هوایی شده است بیشتر احتمال دارد.

    تغییرات آب و هوایی: ما در هفت نمودار قرار داریم

اگر روند فعلی ادامه یابد، گرما در سراسر اروپا می تواند به عنوان اغلب به عنوان هر سال دیگر تا سال 2040 رخ می دهد، با این احتمال که دمای ممکن است تا 3-5 درجه سانتیگراد تا 2100 افزایش یابد.
دقیقا یک موج گرما چیست؟

به دلیل تغییرات در شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف جهان، تعریف جهانی پذیری از موج گرما وجود ندارد. به طور معمول، هر چند آنها با یک دوره غیرمعمول گرم (معمولا پنج درجه یا بیشتر بالاتر از میانگین حداکثر روزانه) تعریف میشوند که حداقل سه روز طول می کشد.

آقای هاون می گوید: عوامل دیگر که توسط تحلیلگران مورد توجه قرار گرفته اند، شامل دمای شبانه، رطوبت و سرعت باد می باشند. هر دو رطوبت و سرعت باد کم می تواند موج گرما را افزایش دهد. با توجه به افزایش فعالیت های انسانی و جرم ساختمان ها، بتن ها و جاده ها، در شهرهای بزرگ به ویژه در شهرهای بزرگ تاثیر می گذارد.
عنوان تصویر یک زن در فواره آب در برلین آلمان خنک می شود

آقای هاون گفت: "از لحاظ زمان سال و الگوی گرمایی فضایی، رویداد جاری در اروپا بسیار شبیه به موج حرارتی اروپایی 2015 است.

مناطقی که بیشترین آسیب را در طول موج های گرم در جنوب و مرکزی اروپا داشتند، اما پرونده های دما نیز در آلمان و سوئیس وجود داشت.
چرا حرارتی خطرناک است؟

درجه حرارت بالاتر می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد، اما از دست دادن آب بدن، خستگی گرمایی و گرمایشی می تواند عواقب مرگبار را برای افرادی که از بیماری های قلبی، کلیوی و تنفسی و همچنین افراد مسن و شیرخواران رنج می برد.

آقای Hewson می گوید: "گرما می تواند خطرناک باشد زیرا باعث کاهش توانایی بدن انسان برای تنظیم دمای خود می شود، تا آن را در سطوح ایمنی نگه دارد."

آقای Madge، متخصص دفتر مت اداره متخصص، ممکن است افراد آسیب پذیر ممکن است رنج می برند، به خصوص اگر درجه حرارت شبانه کمتر از 25C کاهش پیدا کند.

    آنچه شما باید و نباید در طول موج حرارت انجام دهید

کارشناسان بهداشتی توصیه می کنند که هر کسی مبتلا به سردرد، سرگیجه، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، عرق بیش از حد، گرفتگی، تنفس سریع
یا تشنگی شدید باید سعی کنید راهی برای خنک شدن پیدا کنید.
عنوان تصویر توریست ها در چشمه ای در نزدیکی بنای یادبود پانتئون در رم فست فود می کنند

اگر دمای بدن انسان بالاتر از 40 درجه سلسیوس (104 درجه فارنهایت) افزایش یابد، سکته گرما میتواند تنظیم شود، که به کمک فوری پزشکی نیاز دارد. علائم خطر شامل توقف عرق و مشکلات تنفسی است. سکته گرمایی می تواند منجر به از دست دادن آگاهی و عوارض جدی، از جمله آسیب دائمی به اندام های حیاتی و یا حتی مرگ شود.

طبق یک مطالعه علمی و پزشکی، پس از موج حرارت 2003، حدود 70،000 مرگ و میر اضافی در مقایسه با سال های گذشته ثبت شده است.

مرگ و میر چندگانه در آخرین موج حرارتی گزارش شده است. دو نفر در اسپانیا از گرمازدگی مشکوک جان باختند، در حالی که پلیس انگلیس پس از یک دختر 12 ساله غرق در خطرات خنک کننده در رودخانه ها و دریاچه ها هشدار داد.
در کشورهای گرمتر چه اتفاقی می افتد؟

جوامع دارای هوای گرمتر مانند استرالیا و کشورهای شمال آفریقا و سراسر خاورمیانه که دمای تابستان اغلب به 50 درجه سانتیگراد می رسد، هنوز هم می تواند با آب و هوای شدید مبارزه کند.

آقای "مادگ" گفت: "زیرساخت آنها می تواند با درجه حرارت بالا به طور کلی مقابله کند، اما با هر چیزی دور از عرف، در همه جا مبارزه می کند."

وقتی که خواسته شد که چگونه در گرمای شدید خنک شوند، همکاران بی بی سی که در نیجریه، تانزانیا، یمن و برزیل زندگی می کنند، توصیه های زیر را برای کشورهای دارای آب و هوای متغیر بیشتر ارائه می دهند:

    لباس: پوشیدن چیزی شل و سبک، هر دو در وزن و در رنگ
    شستن: اغلب در آب سرد دوش بکشید
    اقامت هیدراته: مقدار زیادی آب مصرف کنید
    حوله: یک فندک کوچک را در آب فرو کنید و روی صورت خود بکشید
    ملافه: خواب در ورق های پنبه نازک
    تهویه: پنجره باز، کرکره ای نزدیک و طرفداران استفاده کنید

منبع :bbc.com
  • سون استیل